Hur är en perfekt date?

Många tänker på att det ska vara romantiskt. Bio och middag. Är inte det ett typiskt gammalmodigt sätt att dejta nu förtiden? Den där "gnistan" som fanns då är inte den samma som nu. Den kärleken som varade tills döden skiljer oss åt, vart tog den vägen? Den finns såklart kvar någonstans, men jag har inte sett den i min närhet iallafall.


 Bra date
Om det är första gången man ska ses då är det bäst med någon sorts aktivitet. Inte bio. Bio är man tyst och man kan inte prata med varandra. Att ta en fika eller äta någonstans är ingen dum ide. Men blir lång tråkit om man bara ska sitta helatiden och sen kanske kommer den där pinsamma tystnaden. När man märker av den tystnaden är det bäst att föreslå att gå och ta en runda på stan.
Bowla kan vara rätt kul, man tävlar mot varandra och ser hur den andra reagerar om du vinner eller om han/hon är tävlingsnarkoman hahaha.
Det finns olika sorters aktivitet och ska jag skriva dem så kommer det ta till kvällens är slut.
Det jag menar är att bara man hittar på nått roligt tillsammans. För det är egentligen den första intrycket man faller för, inte sant?
Hade jag dejtat en kille första gången och han inte kunde skratta och le då hade jag kommit på en ursäkt för att inte träffa han mer.
                                                  
.

Vissa tycker att det är roligare på sommaren för då finns det mycket att hitta på. Men så är det inte. Det finns lika mycket på vintern som på sommaren att hitta på.

Vad du ska undvika när du dejtar första gången (eller flera gånger)
BIO!, Film överhuvudtagen kvittar var det är. Ensam mitt i ingenstans (man vet faktiskt aldrig vem personen är (om man snackat på nätet eller setts någongång men inte talats vid så mycket). Ställen där ditt ex jobbar eller kan befinna sig. 

 Du märker att han/hon inte är din typ, eller du vill börja dejta som vän istället:
Min trick är om jag vill ta det lungt, jag splittar notan. Vägrar då dejten du är med, så bjud på nästa runda. Ge och ta rättare sagt.
Är då personen inte din typ som vän eller nånting annat alls, då är det bäst att undvika han/hon HAHAH neej, men bara säg som det är , på ett jätte bra sätt så ingen blir sårad.
                                            

Du märker att din dejt är någon du kan ha ett förhållande med. Ni är intresserade av varandra och allt verkar vara perfekt , tills notan kommer fram. Om jag och killen har nått på g och han splittar den. Då är det ingen jag vill ha med att göra. Givetvis om ekonomin är dålig, eller har inget jobb då förstår jag. Men en snåljopp kommer inte i min närhet.

Vem ska betala vad?
Den här frågan är så populär så det går inte att undvika. Jag har frågat mååååååånga personer om vem det är som ska betala det så kallade notan. Har frågat både killar och tjejer. Det jag fick var ett lika svar ! Alltså, en kille säger "klart vi tar notan", tjejen säger :" klart det är killen, men då och då kan vi ta den med."

Vi är i 2011 jag förstår att det där gammalmodiga håller på att försvinna. Det är synd tycker jag faktiskt. En man ska vara en man och en kvinna ska vara en kvinna.
Gillar inte att den manliga rollen har blivit så kvinnlig nu för tiden. Den kvinnliga har blivit manlig. En kvinna ska ha någon som öppnar dörren för henne , en kvinna vill att killen ska ha respektera henne så som hon ska respektera honom, vill att han ser en kvinna som en kvinna och inte som nått annat. Visst kan vi vara självständiga ¨det är ett bra tecken nu förtiden. Men endå så tycker jag att vi ska ha det där lilla extra oxå.
                                                 

Kommentarer
Postat av: Sara ~ Candis

SV. Tack tack :D

2011-01-22 @ 18:30:30
URL: http://candis.se
Postat av: Becca

sv: hihi eller hur! :D

allt bra med dej idag?? :b

2011-01-22 @ 18:34:07
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

allt bra idag? :D

2011-01-23 @ 11:32:06
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: suzy

Japp det är underbart här! sj med?

2011-02-14 @ 17:02:16
URL: http://susysuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0