Män + Kvinnor = Svin?!

Män är svin! Är det oftast vi kvinnor säger och hör andra säga. Till och med vissa män själva säger "Män är svin." Är det verkligen bara män som är skitstövlar?
Vad är gränsen till otrohet och när eller hur är man då det?
 Vissa par lägger gränser, vissa säger man är inte otrogen föräns man har sex med någon annan.

Vi kvinnor är verkligen bra på att lägga skulden på Er män när det kommer till själva "vara svinet" i ett förhållande. Att vara ett svin menar jag inte att bara vara otrogen utan hur man behandlar sin partner med.
Att kalla varandra namn och slå varan kommer aldrig att hålla. Att inte ge varandra komplimanger och beröm lär inte hålla heller. Då den killen som blir "misshandlad" verbalt , kommer ju inte kunna ha så lätt till att öppna sig till nästa partner. Blir han illa behandlad eller upptäckte att sin livskärlek varit otrogen, lär han nog inte bli normal efter det på ett lååångt tag. Då menar jag till det är därför män oftast blir kallade för svin för de snackar/träffar inte med en tjej utan ett antal mer. Frågar man en kille varför beter du dig på det viset lär han ju svara "För att jag är ung och kan" Det ricktiga svaret (jag anser är) "För mitt ex fick mig att tappa lusten att ha förhållande och lär aldrig lita på en kvinna igen." Inte alla som behöver vara exakt det jag skrev, men de flesta jag har frågat har faktiskt gett mig det svaret jag anser. 
Men! det är inte bara män som träffar många på en och samma gång. Utan det gör vi kvinnor med! Allt en man kan tänka sig göra gör vi med. Bara att vi vågar inte stå på oss det! Märker att det fortfarande är lite förtryck om vad som är rätt och fel i samhället. Varför hålla det hemligt? Varför sitta och ljuga för vänner att "Guuud han är ett sådant svin" istället för att säga "Herregud , sikket svin jag är".
Ju mer av oss som är ärliga om hur vi egentligen är så kommer vi få höra med "kvinnor är skit."
Vi är ju människor allihopa och ingen är bättre än någon annan. Jag är så jävla trött på att höra män är si män är så. Hallå kvinna? Kolla på dej själv! Hur är inte du då?

Ingen har eller kommer någonsin ha ett perfekt förhållande, tycker man att man har det är man kär och blind och ser inte utanför bilden (min åsikt).
"OOHHH vi är så lyckliga" Jag spyr när jag hör det. Klart jag är glad för allas skull! Men man är INTE lycklig 24/7 varjedag. Istället för att man kladdar det i facet på sina vänner/syskon/familj kan man bara säga "Vi har det som alla andra". Se där? Snabbt och lätt!

Av egna erfarenheter och det jag har sett andra tjejer göra mot deras killar är bara chokerande.
Jag märkte inte på mig själv hur elak jag var. Taskig och kunde bara slänga ut en massa ord och meningar. Jag har bet om ursäkt för mitt beteende jag hade för den människan var ju inte någon av mina ex från tidigare utan det var en människa med kännslor. (Mina ex var kräk och avföring) .
Vissa har varit otrogna och kunnat ringa sin älskade på telefon och säga "Hej älskling. Jag deckar hos Majja ikväll" tillexempel.
Vi kan alla ändra på oss om vi vill. Jag är snäll men har mina taggar. Jag är nyfiken och rotar för att veta hur människan är, men det är för att se vad som döljs bakom allt. Man måste vara på sin vakt och tänka "alla är inte som jag".

Det är synd att verkligheten är som den är. Men vi lever i en tid där kärlek kanske inte är eller betyder nånting föräns man har förlorat det?
Jag menar inte att ALLA är sådär , klart inte! Finns jävligt underbara människor med. Tur jag har som känner och börjar lära känna fler. Få är dem underbara, men kärt ska man hålla i Er.

Stay Tuned!
Ska göra ett annat inlägg om varför vi kvinnor är otrogna , och svarar där på var gränser egentligen går i ett förhållande =)

Kommentarer
Postat av: queenq

e du lebb

2011-02-08 @ 20:30:30
Postat av: suzy

HAHA, det vill du bara veta va? ;)

2011-02-14 @ 16:58:51
URL: http://susysuzz.blogg.se/
Postat av: M

Du snackar om dig själv här, du e inte bättre än andra tjejer...

2011-07-21 @ 20:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0