Gratis resa till Oslo? Ja tack!

Var i Malmö och hade det trevligt med min vän och lillsyrran, så fick jag ett samtal att jag ska med till Oslo. Ja en gratis resa säger vi inte nej till !


Tog bussen
från Knutpunkten till Köpenhamn.
På bussen var det Två störiga kvinnor med deras barn och män. Men de två var så störiga, satt och snackade skit om fotbollstjejer att de ser likadana ut. Sen om hur kan vissa tjejer klippa sig på olikia sätt. Jag ville bara säga "Jävla deprision kärringar, KÄFETEN". Men eftersom att pappa var med, så fick jag bita ihop och räkna till tio.
 Är alla Kvinnor från Falkenberg deprimerade? HAHAHA. Deras barn bad sig åt värre än arab-zigenarbarn på bussen. Nu ska jag sluta dömma hur vissa utlänningar tar hand om deras ungar, har sett att även svenskar (Falkenbergslänningar) skiter i vad deras barn gör.
Men det var mysig endå (Idioter finns över allt ju) Älskar Malmö-Köpenhamns bron .


Åkte med båten DFDS Seaways, den var jävligt bra på ett sätt: att de hade internet man kunde ansluta till, hade facebook på mobilen ett bra tag !
Personalen var trevliga, lärde känna en av dem på cafeterian som också bor i Helsingborg. Han sa "Nu är vi mittemot Helsingborg, dax att messa vännerna!" Som jag garvade!
 Disko på båten var ricktigt trevligt. Pappa och jag satt o drack och njöt av gammaldax musiken som banden spelade. Bara gammlingar som dansade. Pappa ville inte vara med HAHAHA. Men mysigt var det.
 
Fick vakna 9.30 för då var vi framme i Oslo.
Jag sa till min lata papps att vi ska promenera, vill inte missa  en endaste gata!
 Vackert var det och trevliga människor finns. Norrmän älskar att glo på folk har jag märkt...
Har varit där 3 gånger förr. Första gången var jag 8 år, andra gången var jag 11år och 18år. Men då var det inte så spännande som det var nu.
Jag upplevde mycket mer. Besökte Kungens slott och gick runt på stan och chekka in affärer (som var samma som här). Oprahuset var jätte cool! Man kunde gå upp på dens tak och kolla utsikten över Oslo. Inne i själva Oprahuset var grymt designat! Det var nog Oprahuset jag diggade mest av alla byggnader jag såg. Byggnader i alla länder spelar stor roll för mig PLUS brödet! Vet inte varför men har haft den vana sen jag var liten .
Sen halv 5 var det båten som gällde och där sov jag ut!

Slutet av båtresan
Efter jag vaknade så var det  shoppingdax på båten med. Blev lite sprit och annat smått och gott.
Sen på kvällen var det Diskot igen med gammlingarna.  Denna gången lärde pappa känna en gubbe, som hade raggat upp 2 stycken 21 åringar. Den ena klängde som fan på mig och ville dansa och att jag skulle firra nyår med henne och hennes vän i Danmark. Hon satte sig på mig och började tramsa som ett barn tillsist sa jag "Ta  din feta röv och stick!" Hon blev lessen för att jag sa att hon hade en fet röv, men de gav sig och stack. Pappa och gubben skrattade. Jag ville bara njuta av min drink och lyssna på 70-80tals musiken som banden spelade. Koppla av lixom. Inte fjanta mig som ett barn speciellt inte med sånna som hänger på folk , *usshh nej!*

Finns mer bilder men det är dem jag vill lägga upp =)

Sen Åkte man med Bussen hem och fick äntligen träffa mammsen som har varit  i Egypten och i Israel och vandrat och haft det skojj =) Och såklart min bebis Buggy =D

Hade det jätte mysigt och roligt var det! Jag tänker åka fler gånger på weekendresor båt eller flyg, men helst flyg. Men det kommer när ekonomin bättras.. Håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0