Julstressen närmar sig.

Julstressen har börjat och nu är det dax för presenter till nära och kära. Vad ska man köpa? 

                                                               
Julen:
Alla vet vad julen innebär och vad det egentligen är. Men det känns mer att traditionen om Jesus försvinner och man lägger ner mer tid och energi på de matriella grejerna. Ljusen folk tänder på deras altaner, är det många som egentligen vet vad dem står för? Eller har dem det bara för att det är "mysigt" nu i vinter?
Själv firrar vi inte jul i familjen. Visst,  vi köper paketer till min systers barn , men det är inte så att vi firrar det. Julbord går vi på när det är inbjudningar, men vi håller inte det hemma. Så egentligen för min familj är det ingen stress och panik, men vet endå hur det känns för Er som firrar det.

Presenter
Hmmm vem ska nu få presenter och vem ska inte få det? Familj och nära och kära absolut.
Men ska man köpa till någon man precis har lärt känna? Till sin tandläkare för att han/hon är trevlig? Om man har barn ska man köpa till barnets väns föräldrar? Till fröknarna (även om man inte gillar dem, men för barnets skull)? Till sin pojkväns bästa vän? Till sin bästaväns syster? Jaa, det är väll så många tänker när det kommer till julklapparna ju. Själv har jag ingen aning som jag skulle ha handlat för folk utanför min familj och nära och kära. Man ska vara generös absolut, men vart tar gränsen vägen? Vad ska man då köpa till dem man inte känner så väl? Vad ska man köpa överhuvudtaget?
Andra vet vad dem ska handla men vissa vet inte. Men för främmande är det bäst att unvika kläder, skor, smycken , elektronik, och underkläder hahaha var tvungen att ta med det .
                                  
Vad jag hade köpt åt någon jag inte känner: blommor, vantar, mössa, något sött till hemmet, vanligt julkort, choklad, ljus , ja nått simpelt. Även om min tandläkare är snäll, bästavännens syster är skysst osv ( av de jag nämnde m.m) så hade jag antingen köpt nått enkelt, eller bara gett ett julkort, eller så räcker det med en kram.

För dem som inte har någon på juldagen så finns det säkert nått ställe och nånting att hitta på. Det är synd att vara ensam på högtider, men alla kan inte vara lyckliga . 
                                                                                           

Och då var det första advänt för ca 47 min sedan =)

Kommentarer
Postat av: misslove

håller med, var ska man dra gränsen när d gäller till vem o vad man ska köpa julklappar!!!!!

2010-11-29 @ 23:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0