Från en aggresiv liten jycke till en ducktig och snäll vovve =)

Kände bara för en förändring i mitt liv. Utan någon förvarning eller godkännande av min familj Bang Poom Suzy har en liten bebiiiisss


Min första tanke av en liten hund var : Den ska ha på sig kläder, vara i väskan och att man ska se het ut med hunden!
Rätt
?
: Nej!
För en vecka sen köpte jag en Chiuaua/dvärgspincher han är 6 år, han var överviktig , han åt fel mat, han skällde helatiden , stissig var han och ville få som han vill. Jag som har ingen erfarenhet av någon hund gav han det han ville ha och gjorde som han tyckte om.

Dag 2

  jag pratade med en god vän till mig som frågade ut mej och sa till mig exakt hur jag skulle göra. Hon vet att jag har svårt att vara bestämd mot en sötnos som honom och kan inte höja min röst på djur. Maten jag gav honom fick jag rena utskällningen för , för att Frolic är godis och ingen mat. 

Dag 3

 åkte jag till Väla och köpte mat och godis och ett nytt koppel. När jag pratade med en anställd i butiken om hundmat tittade hon på mig som att jag vore en idiot när jag sa att han äter frolic. "Din hund ska inte äta Frolic, det är inte mat !"sa hon. Jag stod där och skämmdes, "Jaa jag förstår har fått nog med utskällning för det, jag har precis köpt honom"sa jag som försvar.

Dag 4

 Hade jag min utbildning som cropier. Där satt utbildaren första timmarna gick åt utbilldningen. Sen var det 2 timmar kvar, då passade jag på att fråga lite mer. Han gav mig en bra lektion om hur jag ska vara mot hunden. Mina svar till honom var "Hur ska jag vara så sträng? Varför ska jag ignorera honom så fort jag kommer hem?, arför ska jag inte ge honom så mycket uppmärksamhet?" Hans svar var "Behandla inte en hund som en människa, din hund är olycklig och har alltid varit en flockledare , så nu tar du över."

Resultat:

Efter den kvällen gjorde jag som han sa, jag lät hunden gå vid eller bakom mig, jag ignorerar honom när han stirrar på mej elller när han hoppar o stojjar när jag kommer hem, jag lägger fram maten han egentligen ska äta och så klart kelar vi när han har varit en ducktig vovve. =)
Nu kan jag säga att Buggy (min hund) har gått ner i vikt, han lyder för det mesta ( vi bearbetar det fortfarande) , han äter maten som han egentligen ska ha, och han verkar vara lyckligare och inte mer agressiv.
Gammla ägaren.
Ringde upp jordbruksverket för att få tag på hans gammla ägare. Han verkade inte ett dugg intresserad av vad jag hade att säga och svarade "Jaa men han e ju en handveska hund, han e ju rätt kaxig blablabla" Jag sa till honom att Buggy är en bra hund och han lyder han behövde bara en uppfostran!
Nu väntar jag på papper från jordbruksverket och ägarens uppgifter sen är allt klart! =)

Älskar mitt nya hjärta! Snart ska han få vaksinationer och pass (vet inte när men det kommer) och vi ska dra tillsammans =D

 Min familj älskar Buggy och Buggy älskar min familj! Han tycker om mina vänner och de tycker om honom! Im so darn happy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0