Gick ner från 83kg till 56kg och så gick det till...

  • Hur ska man gå ner i vikt och stanna där?
  • Hur ska man börja äta nyttigt och hålla sig till det?
  • Kommer jag orka träna ofta?
  • Hur i helvette ska jag klara mig utan sötsaker?
  • Min kropp kommer förändras!?
  • Min garderob kommer förändras?!

    Ja.. Det är några av de saker som jag tänkte på när jag skulle gå ner i vikt.

    Historik om min vikt.
    Jag har alltid haft problem med vikten sen jag var liten och gick i mellanstadiet. Inget roligt ämne att skriva om men jag vet att det finns många som kommer känna igen sig av detta. Kroppen utvecklades snabbare och kände mig och såg ut att vara äldre än de "knattarna" i min klass. Roligt? Nej!..

    MINA JEANS?!
     Mina jeans slutade passa, det åter gick till tights. Sen blev jag trött på tights o köpte större jeans. Såg inget vidare ut. Blev arg o deprimerad. 
     
    Vad gör jag nu?
    Självklart vaknar man varenda dag och tänker idag ska jag vara nyttig! Men det slutar med att man käkar godis elr pizza osv. Det tar tid innan man verkligen bestämmer sig för att idag är det den dagen jag slutar äta godis o skräpmat.(Inte alla människor, visa bestämmer sig direkt, *Bra gjort av Er*) För mig tog det 1 månad då bestämde jag mej att nu jävlar! Men det var efter att jag bestämde mig för att ställa mig på vågen, då såg jag 83 kg .. Hoppsan.. Snart blir jag 100 kr var det enda som gick runt i mina tankar.

    Lätt?
    Nej! Det är svårt att banta. Men det är viktigt att tänka possetivt. De 3 första veckorna höll jag på att dö, ville ha godis, ville äta choklad , chips , cola och kebab. Men nej! Jag lät det aldri komma in i min mun.


    Hur gick det till?
    Jag bytte ut godis mot frukt, choklad mot mörk 90% choklad, cola mot kolsyrat vatten, skräpmat mot sallad och det var det bästa någonsin! Det smakade gott och jag kännde mig nyttig och mindre äcklad av mig själv. Men sallad var inte det enda i min meny, jag åt mat med såklart! allt gick in i ugnen ingen olja elr smör bara kryddor och sen fick det smaka hur det ville smaka och gott blev det. Grönsakerna med köttet blev bara godare i ugnen. Jag åt 2 ggr om dagen och ibland 3. Men då åt jag rejält för att hålla mig mätt. Frukost åt jag fruktsallad (om det fanns) annars åt jag mussli. Eftermiddagsmat blev vitt eller rött kött med grönsaker i ugnen och kvällsmat skippade jag ibland eller så blev det grönsaker .

    Träning och motion.
    Jag är och var jävligt lat.. De tre kanske fyra veckorna gick jag sällan till gymmet eller morgon promenerade. Efter en eller två månader så började jag ta gym och motion allvarligare. Då såg jag mer resultat och blev mer nöjd. Tränade 5 ggr i veckan plus morgon och kvälls/natt promenader.

    Stöd.
    Stöd måste man ha! Berätta för vänner och familj nära och kära att du är på diet just nu. De ska respektera det och stötta dej. Bjuds du hem på middag elr fika så väck med all fett o smask! Det är bra att någon ringer och frågar hur det går så att du känner dig mer motiverad.
    När jag bantade så berättade jag det för mina vänner. Min föredetta bästa kompis, gjorde nästan allt i sin makt att börja få mig skita i bantningen och åt all gott framför mig. Hon bjöd mig hem på middag och lade extra mycket i min tallrik. HAHA jaa sikken bästa vän jag hade. Och varje dag sa hon "men lönt att du bantar det syns endå inget". Medans min storasyster alltod peppade mig och sa "Guuud vad du är ducktig , jag e verkligen stolt!"
    Henne är jag absolut inte vän med längre, och jag älskar min storasyrra , (såklart min lillsyrra med) och tackar henne för all stöd =).

    Nackdelen.
    Kroppen kommer att förändras. Stor byst och stor rumpa blir mindre, dvs mindre kvinnliga tecken (mina försvann) . Jag blev deprimerad, men tänkte skitsamma jag har kämpat länge för detta och ska inte ge upp nu. Mina vänner tittade på mig och sa "var e dina bröst" ahhaha roliga tider det. Men nu mår jag bättre och jag är stolt över mig själv! =)

    Resultat:
    Jag fick ner från 83-56kg.. Nu har jag gått upp till 61kg. Åter igen ska jag skärpa min diet och ska börja med gymm o motion. Tog mig 9 månader. Nu ska jag gå ner 5 kg och det kommer ta sin tid .

    Jag har alltid sagt till dem som vill börja bli nyttiga att jag ställer upp. Men då vill jag att man ska ta tag i det och inte ta och slösa bort varandras tid.


Kommentarer
Postat av: jenny

du e duktig <3

2010-11-16 @ 14:43:23
Postat av: M

Dukti tjockis! Men känn dig inte stressad när du ska gå ner mer i vikt

2010-11-16 @ 16:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0