Liljor det nya rosor

Min syster kom på besök idag och vi satt och pratade om allt från himmel och jord. Då kom vi på tal det om blommor. Skönt att veta att någon håller med mig när det gäller det "typiska" . =)

Förr för kanske 10 år sedan var det så romantiskt att en kille gav en tjej/kille en ros. För kanske 5år sen var det jätte romantiskt att man fick 3 rosor , en för varje ord, Jag Älskar Dej. Nu har jag märkt att man har hållt fast vid de här 3 rosorna.

Ska jag få blommor så är det liljor som gäller och det är vad jag har rekomenderat till mina killkompisar eller killar överhuvudtaget som har frågat vad de ska köpa till sin respektive. Ska det nu vara rosor så köp en hel bukett istället för 3 stycken. Det är gammalmodigt och tråkigt. Tror man blir med gladare av en bukett . Det är inte så att jag avskyr rosor, absolut inte, rosa rosor är jätte vackra, men tycker det har blivit för mycket av det "typiska". Byt mönster , det är vad jag alltid går efter =)

Skulle aldrig                                                                  
Jag skulle aldrig ge bort ros till någon , tycker om att vara annorlunda och komma på något som inte är så typiskt. Visst finns det de som tycker om rosor men hoppas inte de förväntar sig att få det från mej! 
                                                                                            
Alla hjärtansdag
Då kommer vi se en massa rosor i alla butiker. Jag kommer vara den som frågar efter liljor hahaa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0