Du är dömd!

Vi har nog alla blivit dömda för något. Menar inte dömd som i straff, fängelse eller brott . Jag menar av människor utanför lagen. Känns att vissa människor är så bra på att dömma andra men kan inte ta en fet titt på sig själva!
(Detta är inte ännu en falska vänner hit och dit)
                                                                                   
Även om en person inte
har samma status som dina andra vänner, eller har kanske hamnat i fel spår tidigare i livet, vem är då Du att dömma? Ingen av oss är perfekta eller felfria alla har gjort nånting man inte kan vara riktigt stolt över.

Det var jätte längesen jag dömde någon, kanske när jag hade precis börjat högstadiet.
Varför ska man dömma någon? Vad är det med rykten och skitsnack egentligen? Ärligt talat spenderar jag inte min tid på sånt. Ryckten är bara nånting någon har skapat och det kan vara av många anledningar, ett är avund resten är för besvikelse, hat och ånger.

Om en tjej opererar sig är hon en bimbo bara för det? Känns som enligt samhället är det en korkad brud som vill ha uppmärksamhet. Men så är det egentligen inte. Om det är män som tycker det så kan jag förstå. De har ingenaning om hur det är att vara kvinna och vet inte vad en kvinna EGENTLIGEN går igenom varjedag för att hon vill se sig själv i spegeln och tycka om sig själv mer. Det handlar inte om att nu kommer alla glo på mig JIPPII! Nej så tror jag verkligen inte. Sen att det är tjejer som tycker så illa om silikontjejer tex så är det väll avund eller femenister hahaha. Ne men jag är så emot folk som dömmer före de lär känna eller är inte bättre själva.
Bara för att en tjej/kille är fri och tycker om att njuta av livet betyder det inte att någon har rätt att tala om henne/honom. Folk lever sina liv olika och det är bara till acceptera,precis som jag kan acceptera att jag stöter på en massa idioter på tex jobb och att jag kan stå ut.

Stör mig ricktigt mycket på någon som älskar att snacka om en tjej/kille och kalla tjejen/killen saker när människan är tusen gånger värre än den , den snackar om. Klart man blir upprörd och vill bara slå den människan. Men samtidigt ska man vara glad för att dem människor har inget liv och älskar att spendera halva tiden om att snacka skit om en viss person. Det tar jag som en komplimang .
När jag själv personligen nämner någons namn i ett ämne så vet den personen redan om det eller så känner jag att jag måste säga det IGEN till de namnet som angavs så att det inte blir några missförstånd.


Jag framställer inte mig som en person som aldrig snackar skit om någon, för temprament har vi alla. När jag väl smäller till är när någon tilltalar mig på ett sätt jag hatar eller beter sig weardo i min närhet. Som då när en tjej på en fest ville ha uppmärksamhet och sa "Fan vad fet jag är. Måste fan banta" OBS tjejen var smal (anoroxismal och lång) Hennes otur var ju att bland dessa  killar stod ju jag . Och fick frågan av en kille "visst e hon inte tjock" Jag sprack och sa "Du e fet ! Fyy fan kolla blusen på dig, den spricker snart" och skrattade och gick därifrån.
Det jag vill komma fram till är att jag säger vad jag tycker och tänker. Inte alltid så smart, men sådan är jag. Im sorry om jag sårat någon, men alla är vi olika. 
                                                                       
Vi lever för oss själva och inte för vad andra ska tycka och tänka =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

håller me dig bebe

2010-12-06 @ 21:56:37
Postat av: Magnus N

Hehe tror folk dömer andra, och egenraliserar väldit mycket om folk av ett skäl: de är enklast så!



DÅ slipper de ge en rättvis långvarig bedömning, slipper lära känna personen, och har de fel i sitt omdöme kan de alltid hänvisa till att "jamen alla andra tycker ju så med om henne/honom" :P



Folk e lata helt enkelt o letar den enkla utvägen i alla situationer:P

2010-12-09 @ 00:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0