Tankarna tar över.

Klockan är 01.18 just nu och jag kan inte sova. Tänker och funderar.
Tycker det är en bra sak att skriva vad man vill och tycker, tänker ock känner. Kanske ingen som bryr sig eller äns vet vad den personen skriver om, men i slutendan så fattar man det till slut

 


                                            

Nånting jag tycker är viktigt är att en person ska älska sig själv. Man kan inte älska andra om man inte prioterar sig själv först och främst. Det har ingenting med att vara självisk att göra .Ingen människa är perfekt , men att tycka om sig själv extra mycket skadar ingen , tvärtom mår du bra mår personerna runt omkring dej lika bra.

Ensamhet.
hatar det ordet. Det är nånting jag verkligen hatar. Vem fan vill vara ensam egentligen? Varje gång jag är ute , fikar, festar, shoppar osv ser jag alltid en gammal gubbe/gumma som sitter helt ensam och bara stirrar. Mitt hjärta knäcks för dem, men också att jag vill inte vara i deras skor. Min vän och jag satt och pratade , då kommer en gammal tant som bara har sin hund, hennes man hade dött, hon pratade och pratade, och jag ville bara ge henne en kram, märkte hur ensam hon var .
Men! Man blir starkare av ensamheten, jag har fått lära känna mig själv bättre , jag vet vad jag är ute efter och vad jag vill sikta på och med villka jag vill umgås med . Det bästa är att man tar tag i sig själv , man mår bättre ut av att veta vem man är och inte påstå sig vara. Ibland så händer det att man har alla runt om kring sig. Men när den situationen väl kommer , så finns ingen där. Vad ska man då göra? Jo! Klara det själv. Det har hjälpt mig och det var nog det bästa som har hänt mig.



Jag skriver mina tankar , mina åsikter och mina känslor . Ibland vet jag faktiskt inte hur jag ska formulera det på ett bra sätt, men men det löser sig alltid.


Kommentarer
Postat av: Magnus N

Hehe ensamhet kan vara frivillig och bra ibland... Vissa msk är så kallade energislukare, som måste vara sociala hela tiden och lever på det, att ta in andras energi..=)



Och en del är energigivare, de måste vara ensamma för att ladda batterierna för att kunna vara sociala o umgås sen med energislukarna..=)



PÅ så sätt skapas harmoni=)



Däremot är det för sorgligt då ngn människa som är supersocial och vill träffa folk, måste sitta ensam..... Då blöder mitt hjärta med....

2010-12-05 @ 18:02:37
Postat av: Magnus N

Hehe ensamhet kan vara frivillig och bra ibland... Vissa msk är så kallade energislukare, som måste vara sociala hela tiden och lever på det, att ta in andras energi..=)



Och en del är energigivare, de måste vara ensamma för att ladda batterierna för att kunna vara sociala o umgås sen med energislukarna..=)



PÅ så sätt skapas harmoni=)



Däremot är det för sorgligt då ngn människa som är supersocial och vill träffa folk, måste sitta ensam..... Då blöder mitt hjärta med....

2010-12-05 @ 18:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0