Beslut man måste göra i livet!

När man inte vet villken väg man ska gå, när man har flera förslag men vet inte villket av dem man ska ta. När allting kommer på en gång, vad ska man då göra? 

                                                        Sverige                                                                                              
                                                             Norge

Har sökt arbete sen September -10. Men det var mycket som kom i vägen också.
Flyttningen in till Helsingborg, renovera lägenheten, och försöka hinna med mina vänner att umgås med dem , och shoppa nya möbler till lägenheten.

När jag väl har varit på intervju har jag kommit med erfarenhet , har dem sagt "jaaa men du saknar utbildningen" När jag väl har utbildningen "jaaa men du saknar erfarenhet", deras svar fick mej att bara tappa lusten och ge upp. Vad fan är det med vissa arbetsgivare. med nu läget hur i helvette ska jag få jävla erfarenhet om ingen ger mig chansen? Jag vet att många känner så här och vet vad jag skriver om. Fattar inte varför vi ungdommar har det så svårt nu för tiden. Varje gång jag läser i tidningen att var 4e ungdom saknar jobb blir jag arg. 


 Vissa har turen att dem har båda två och behåller sitt jobb. Men är det rädsla att inte kunna få ett annat jobb, eller är det att man inte orkar söka till något annat? Har hört tanter och gubbar säga "Här har jag jobbat i 40 år" Ohh shit! jag vill inte ha samma jobb i 40år!!! Fast man vet aldrig vissa älskar det dem gör och fortsätter med det tills tiden tar slut och det beundrar jag. Personligen skulle jag aldri klara av att ha samma jobb iallafall inte i 40 år eller äns 10 år. 

                        
Jag jobbar som inhoppare som Cropier, trivs som fan! Tycker om det jobbet verkligen. Men vad händer om jag får bättre erbjudande? Som att dra till Norge 1 månad och söka jobb? Tar jag chansen då? Funderade länge, ringde min syster för ett vettigt svar och pratade med mamma. Syrran blev arg och sa "bara gör nått med ditt liv det är inte hela världen , sluta ha dina ursäkter och åk dit! " Mamma tar hand om min vovve och tycker det är en bra ide. Nu väntar jag spänt till den 9e December för att höra på infomötet vad allt handlar om och vad det innebär. Är det lån och skit så stick, annars Norge/Oslo HERE I COOOOMMEEE =D

Ibland måste vi ta beslut. Beslut som kan förändra ens liv, antingen till bättre eller till sämre. Nackdelen med att sticka är att om jag inte hittar nått där , kommer jag börja om på nytt i Sverige. Har 2 jobbintervju på gång plus att jag jobbar halvt som Cropier så det kommer gå bra för mig om jag stannar. Men och andra sidan jag behöver se vad världen har mer att erbjuda än att sitta på den säkra sidan av livet.


Kommentarer
Postat av: reggie

åååååååkkkkk mannen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-02 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0