Konstig Värld vi lever i.!

Vi lever i en konstig värld , där vi kommer att träffa en massa konstiga männskor. Att stänga in sig själv från omvärlden är ingen bra ide. Att föräldrarna och syskonen är överbeskyddande för att man inte ska inse hur världen egentligen är , är verkligen ingen bra ide.
 
Buddah
Många har väll läst religion i skolan. Nu var det hundra år sen jag var i skolan och aktiv var jag verkligen inte. Men religion har alltid intresserat mig. Alla vet vem Buddah är. Nej han är ingen elefant utan en man som var en prins och fick allt i sin palats med sina föräldrar. Han fick allt han ville, han trode att världen var perfekt så som det var i hans palats.
En dag gick han ut för att kolla hur vädret var (Jag vet ej hur han gick ut ur palatset) och då fick han se världens grymhet, döden, hungern och eländet som fanns, bara utanför hans palats. Då bestämde han sig till det som Budister nu tror på.
 Tog det som ett exempel för att det jag vill komma fram till är att vi inte ska stänga in oss själva.Jag menar inte att vi ska svälta oss själva och donera allt vi har. Vi ska bemöta det verkliga i livet. Det är aldrig perfekt. Arbetsplatsen kommer aldrig vara perfet, kollegorna/vännerna kommer aldrig vara perfekta, kläderna och sminket kommer aldrig att vara perfekt.

Tack och lov så har jag sett konstiga grejer som har chokkerat mig då, men nu ser jag det som en vardag. Det mesta jag har accepterat och villket jag har stor framgång i är hur jag ska hantera vissa på min arbetsplats. Först hade jag ingen tålamod men efter ett tag fick jag tålamod till det. Folk frågar mig "Hur stod du ut med den där jäveln, hur kan du vara så lugn när han där gapar åt dig på jobb" Mitt svar är "Det finns idioter överallt och vi måste lära oss att hanskas med det."
                                                     
Värre saker är ju krig eller naturkatastrofer. Hur man hade bemött det eller vad hade man gjort? Tyvärr kan jag inte svara på det. Även om jag försöker hutta på ideer och lösningar till det så´vet jag att man är aldrig berädd på det som kommer att hända.

Folk som plågar och dödar oskyldiga djur, barn och människor överhuvudataget, vad hade man gjort om man såg en sån jävel? Plågat tillbaka? Låta Gud ta hand om honom? Jätte konstig fråga vad man hade kunnat att göra. Ta lagen i sina egna händer hade aldrig fungerat iallafall.. Eller?


Jag förstår att man är rädd om den man älskar. Men låt den personen hitta sin egenväg och se att verkligheten är ingen dröm! Det är svåra tider för en drömmare (av nån svensk kändis) och därför måste man se själv hur hårt det är att ta vägen upp dit man vill.

Kommentarer
Postat av: M

Du var en Buddha för 2 år sen lika tjocka o glada=). Skojjar med dig lite bara:P

2010-12-13 @ 22:18:42
Postat av: M

Naturkatastrof, Att Tsunamin hände var för allt skit som händer i thailand säljer barn till gubbar och alla tjejer är horar bar för dom måste tjäna pengar och fullt med transor, De e vad jag tror iaf

2010-12-13 @ 22:24:00
Postat av: Chantal

väldigt bra skrivet!!!

väldigt intressant ämnen om man tänker speciellt på det som hände nu i sthlm:(

du har så rätt, idioter finns överallt, handlar om att inte låta de styra ens vardag, inte låta de förstöra mera än de redan har gjort dvs- med det kan man komma långt trots att världen håller på att gå under..



ps. tack för så goa kommentarer :)

2010-12-13 @ 22:29:14
URL: http://silverdam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0