Tandkräm bra? eller dåligt?- rekomendation

Ibland använder vi nånting vi tycker som är bra för vår mun men visar sig vara för jävligt. Jag har använt olika tandkräm och de har varit allt annat än bra för mina tänder. Vi alla har olika smaksak och allt passar inte alla. Att skriva om ett inlägg om tandkräm som passar mina tänder kanske inte passar alla.

För oss som har kännsliga tänder och ogillar tandkräm eftersmaken så rekomenderar jag två st. Ibland använder man en bra tandkräm men det isar som fan i tänderna. Tandköttet gör fortfarande ont ibland efter borstningen av andra tandkräm och det är med jobbigt. Vissa använder munskölj , men jag är inget fan av munskölj.

HAHA de insidenterna har hänt:
 BLÄÄÄ det är så äckligt när en kille man dejtar har borstat sina tänder och sen ska ge en en puss och han smakar tandkräm! Fyy fan vad jag vill bara spy,jag bara backade huvet och sagt VI SES!, med ett leende och en kram. Visst ska man inte stinka i munnen fyy fan! Har varit med om att en kille jag dejta stank ricktigt grovt i flabben vi satt 1 meter ifrån och jag kunde verkligen känna doften "uuussshhh" . Jag gav han alla mina mintabletter jag hade i fickan och tvingade honom att sätta in alla i flabben. Idioten fattade inte poängen, han trode han fick dem för att jag är snäll hahahaha. (Guuud får rysningar nu)
När jag var i Malmö och festa i sommras, var det en annan  som kom fram och snacka med mig. Då fick jag nog! Jag var tvungen att säga "ursäkta men din mun stinker, bye bye!" . Inte kul med sånna insidenter.

Först använde jag Pro-emalj. Den lindrade isningssmärtan, men smakade weardo. Det gick bra i början. Sen ville jag prova en blå blekningsmedel ist för pro-emalj, men det gick inte använda nått annat än pro-emalj.



Efter några månader såg jag  Sensitive och den ville jag gärna testa. Den är härlig! jag gillar den jätte mycket, inga isningar eller ont i tandkött. 
                                                          
Nu ska jag prova one week och se om tänderna verkligen blir vitare på en vecka! Ska prova den imon på Måndag natt och göra ett test! 
                                                     

Kommentarer
Postat av: Magnus N

Hahahahaha vilka killar du verkar träffat alltså Suzy;)



har man dålig andedräkt borde man väl veta de o fixa de själv kan man tycka..:P



Läste om en ny tandkräm som ska ge vitare tänder, upp till 8 steg på den där skalan de har, som finns på apoteket nu.... de gjorde reklam för den i Café:P Prova den om den andra inte går:P

2010-12-09 @ 00:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0