Muslim = Terrorist?

Sen den 11e september 200? har världen förändrats... Religioner börjar splittras och att skylla på någon var de det som gällde! Påminner det inte om 1a och 2a världskriget lite? Den här gången är det inte Jusarnas fel utan Muslimernas! De vill hitta någon att anklaga och nu har dem gjort det.

Stockholm-Sverige.
Aldrig trode vi att det skulle drabba Sverige. Ett atentat gjorda av psykopater som råkar ha muslimskt bakgrund. Det är hemskt och det är sjukt! Ett land som är oskyldigt , Centralt ute bland folk. Vad är det med dem?
Att vara muslim idag känns nästan att man vill gömma sig någonstans! varför har dem tagit vår tro och gjort den till nånting den egentligen inte är? Ska jag och resten av alla muslimer skämmas för vad vi tror på och är? Bara för att det finns psykopeter som råkar vara muslimer , ska vi oskyldiga ta skitet? Varför ska Sverigedemokraterna nu göra en debatt om muslimer? Vi är människor allihopa och det finns psykopater i varenda religion. 
                                   
Amrikanska sekter:
Det finns nästan 500 sekter i Amerika. Vi har sett dem på dokumäntärer och nyheter. De flesta av dem är Kristna sekter. Varför säger folk inget om det? Varför håller de flesta käften? Hur Pastorn ligger med 8-13 åriga oskyldiga flickor och föräldrarna tar det förgivet och säger "Det är guds vilja" . Hur sjukt låter inte det? Detta händer varenda dag i Amerika och vad gör staten? Ja, fråga inte mig... Eller när Orkanen drabbade Nwe Orleans. Brydde Bush sig? Han var på baseball match. "Det är endå bara arbetslösa Negrar och latinare som bor där" fick man läsa på pressen. Fyyy faaan!
Bilder tagna på New Orleans. Den andra vilden är hundar de har kunnat rädda.
Bush roade sig medans folket försökte rädda deras liv.

När den Tsunamin hände Buddisterna brände kroppar (även eropeiska oidentiferade kroppar) var det snällt mot familjerna som inte fick begrava sina nära och kära.
 Hinduismer som behandlar folk dvs kvinnor och barn och ÄVEN djur som skit BOKSTAVLIGT TALAT SKIT och låter kossan bajsa överallt och dem ser det som heligt?
Judendommen som skyller det mesta på islam , är sviiin rika men hjälper inte till utan bara att kriga? Är det någon som borde ställa upp för islam så är det judarna, som vet hur det är att bli anklagad!
Aaa det jag skrev nyss skrattar nog Ni och skakar på huvvet och tänker judendommen + islam = kommer aldrig att funka.

Troende muslim.
Att vara troende muslim som de här självmordsbombare säger ska ingen lyssna på! De är idioter och har inget alls med Islam att göra! En muslim får inte ta någons liv det är Gud som gör det och avgör när. Det är Gud som skapar liv och tar liv. Man får inte äns skada eller såra någon.  De har fifflat själva med Koranen och fått den att se ut precis hur de vill att den ska vara. Folk i fattiga länder kan inte läsa eller skriva, de bara lyssnar och lär. Hade dem kunnat läsa Koranen själva hade dem aldrig bombat sönder sig själva och självmordsbombare hade eliminerats. De här idioter till  människor är bra på att manipulera stackarna som inte har någon mat eller pengar och därför får de dem att spränga sig själva. Enligt Islam är självmordsbenägna människor syndare.
                                     
Nyheterna
Jag blev så arg när jag såg på nyheterna att hat mot muslimer ökar i Stockholm. Alltså var är er IQ människor? Ska Ni hata exakt alla nu? Är vi alla terrorister i Era ögon?
Jag förstår ilskan men jag förstår inte hatet. Dem kan hata idioten som sprängde upp sig själv, men ska Ni hata alla andra med som också tycker att han var en psykopat?
Skakar på huvudet och tycker det är förjävligt det som har hänt nu de senaste åren. Jag hoppas att folk förstår att det finns störda människor , att Ni inte klandrar alla för att en (flera) beter sig som dem gör.
Median
har gjort det så stort att folk går runt och är rädda för muslimer. De som bombar sig själva är idioter som säger sig vara muslimer .
Ska alla människor kolla snett och misstänksamt på en utländs kille som bär på en väska? Ska alla tro att han är en terrorist nu? 

                                       
På aftonbladet hade dem intervju med en väktare som berättade att hans bror var påväg till träningen, såklart hade han en träningsväska med sig. Han tog t-banan dit , alla som var inne i t-banan kollade misstänktsamt på honom. Undra hur den killen kände sig? Seriöst ska samhället verkligen gå så långt att de ska titta på alla utläningar med arabiskt påbrå  sådär?

Jag är själv muslim. Jag är inte troende. Har min egen religion som jag själv följer. Det är at bara man är en god människa och älskar livet så räcker det för Gud.
Mina föräldrar är muslimer och därför gör det att religionen finns endå inom mig. Kommer aldrig dölja den men jag kommer inte följa den till 100% . Vad folk än tror på är det upp till dem. Dömmer ingen , hatar absolut ingen!
Vill bara inte att folk ska hata för att en är hatvärd.


Kommentarer
Postat av: Jag

Fint skrivet! Håller absolut med :)

2010-12-15 @ 11:19:40
URL: http://daddulea.blogg.se/
Postat av: Magnus N

Haha nu ska du få ett långt svar här suzz, från ateist-magnus !;)



Saken är den att religionen har genom alla tider utnyttjats av maktgalna människor och kommer alltid att utnyttjas till folk tar helt avstånd från den och lär sig tänka själva!

Så länge folk sätter sitt hopp till gud, gudar lr ngt högre väsen(det vill säga ngt annat än de själva) Så kan man lura i dem vad som helst, få dem att tro på vad som helst och göra vad som helst i "guds" namn. Däremot om msk fått tänka mer själva och skulle behövt döda andra i "sitt eget" namn, för sin egen skull.. då hade nog hatet, självmordsbombandet och krigen sjunkit rätt drastiskt... Det går bra att göra onda saker så länge man har ngt att skylla på.... Ngn ledare eller någon högre makt.... Men ska man själv ta ansvar för det.... då blir det mycket svårare. Då är det endast riktiga psykopater som skadar och dödar andra människor....



Hatet mot muslimer nu kommer från att vi e rädda för de vi inte förstår, och msk gillar att ha ngt o skylla på.... Likasom vi gillar att följa någon annan, typ gud lr ngn stark ledare(hitler, stalin, saddam hussein, Bind laden..) likaså gillar vi att skylla allt svåra på någon annan... Det är tragiskt det ska vara så men så länge religionen finns där som ett vapen för makt och för hat så kommer det fortsätta såhär..



Först den dagen då vi kommit på att all religion bör utrotas , och att vi människor ska tro på OSS SJÄLVA, och inget annat, DÅ kommer vi få en fredligare mindre hatfylld värld och lära oss förstå andra människor bättre med tror jag.



Det kommer alltid finns psykopater och ondska.. Men de kan iaf bara skylla på sig själva om religionerna dör ut...



Det är iaf mitt hopp. =)

2010-12-15 @ 15:03:02
Postat av: Magnus N

Med detta menar jag inte att alla som är religiösa är dåliga människor, tvärsom så är de flesta bra människor, snälla o vill andra väl..



Önskar bara de kunde tro på sig själva istället...=)

2010-12-15 @ 15:22:47
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Jag tror på världsfred !

Det existerar ca 3 tusen terrorister i mellanöstern skyll ej på 1.5 miljarder oskyldiga muslimer !

Vi muslimer blev också offer till äckel terrorister då vill bara vill leva i fred men dem dära äckel terrorister gjorde så miljontals med muslimer måste fly fan ta äckel terrorister !

I koranen står det att man hamnar i helvetet om man dödar folk eller begår självmord men äckel terrorister följer inte koranen alltså är dem inte muslimer också den där bög hitler som sa att han var kristen ! fy farao alltså både koranen och bibeln predikar om kärlek och fred !

;D

sprid kärlek och fred och alla äckel terrorister och pedofiler och våldtcksmän ska avrätta tycker jag !

Vi muslimer och andra religiöa människor måste hand i hand få bort dem äckliga syndarna !

PEACE AND LOVE ! <3 <3 <3

2010-12-18 @ 12:40:44
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Hon

Tack för ett sådant inlägg, verkligen ett stort tack. Jag vet inte vad jag ska säga, mer än ett tack. Du har fått med allt en muslim eller en människa skulle vilja säga. Jag hatar att folk har en sådan skitig syn på islam. Men det är tack vare alla ''muslimer'' som beter sig som skit. Men man blir ändå sur när man ser att andra kristna får bete sig idiotiskt utan att hela kristendomen blir rörd. Jag hatar att hela tiden få skydda islam, varför kan inte relgion vara något mellan en själv o gud? varför måste de skylla allt på islam. Egentligen, man ser i tidningen: ''En psykiskstörd man slog sin fru'' , När det är en krist/jude eller vad han nu bär för religion så är det en störd man, meen står det ''En muslimsk man slog sin fru'' Det är också en psykiskstörd man, men nej, här är det islam som har sagt slå din fru! Jag blir galen



Men tack igen :D

2011-01-15 @ 19:13:33
Postat av: Paula

förlåt men e du fan och med en rastist

för du e direkt nt bättre än alla andra!

desutom så är det nt relgionen utan det är människorna som nt följer sin relgion rätt

AJa du e inte mycke bättre du följer nt din relgion ett dugg antar jag ////paula (och jag e kristen men se dig för vad du säger)

2011-09-08 @ 17:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0