Du gör mej lycklig-Livet

Det är inte så att jag har varit olycklig innan. Livet är ingen dans på rosor precis. Alla har sina jobbiga och bra dagar. 
                                             

Det finns människor som har börjat från noll och kommit upp till en bra nivå. Folk som tex kom från ett fattigt land till Sverige och har kämpat sig upp till toppen och har gett deras barn en bra framtid. Ungdommar som har lyckats med att slå igenom i skolan och blivit nånting alla kan bara drömma om. Fattiga personer som har vunnit på lotto.
Pengar är inte allt , men att lyckas i livet betyder jävligt mycket , till skillnad från dem som är födda rika och tror allt kan köpas med pengar. Verkligheten är ju så tyvärr, men dem som vet hur det är att slita hårt i livet för att lyckas,( det är dem jag personligen sitter och lyssnar på och respekterar.)
 
Fattar inte varför vissa människor inte uppskattar livet. Livet är en gåta och vi alla ska vara tacksamma över den tid vi har. Jag är jävligt noga med att säga "slösa inte bort din dyrbara tid på skit". Med skit menar jag allt från en onödig förhållande, svinskap till människor, nånting man inte trivs med och det som gör en olycklig och lessen .
 Vad som än kan hända så länge man vågar säga ja, jag ska! och framför allt gör det med. Det finns stora steg och små steg att ta , och tyvärr väljer man nästan alltid det lättaste. Men klarar man det lätta så blir det dax för det svåra . Det finns många vägar att lära känna sig själv och det är när man kan se vad man själv går för. Inte fråga vänner och säger/frågar : vad tycker du?, vad tror du om mig?, klarar jag av dt? osv. Ibland behöver man veta dem grejerna men i slutendan är det du själv som fattar det beslutet. 
                                                                                                 
Buggy
Jag älskar min Buggz. Han är så söt och jag är verkligen lycklig att jag har lyckats ändra på hans gammla vanor. Alla människor måste börja från noll-100. Nu är det inte så att jag är på hundra när det gäller annat, men just med honom kan jag stolt erkänna jag är på 70 =). Jag menar inte att alla ska skaffa hund för att bli lyckliga utan bara att man finner det som får en att vara glad. Vissa har barn, jobb, skolan, osv. Själv har jag min vovvis. Allt i livet klarar man inte själv, ibland behöver man någon som pushar en för att kunna lyckas med det man ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0